понеділок, 16 листопада 2015 р.

Сценарій гри " Видатні математики майбутнього"

Сценарій гри
 «Видатні математики майбутнього»
Ведучий 1. Усім – добрий вечір, друзі –
Дівчата й хлоп’ята!
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Ведучий 2.Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж них ми будемо
Нині вітати?
Ведучий 1. Тобі, математико,
Наші вітання.
Це ж ти нас зібрала
Усіх на змагання.
Ведучий 2. Питання серйозні,
Та є й жартівливі.
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
  Ведучий 1. Відкрити одну з цікавих сторінок математики нам допоможе гра « Видатні математики майбутнього ».  Сьогодні  в ході гри ми з’ясуємо, який клас нашої школи найкраще знає математику і вміє застосовувати набуті знання на практиці. Під час конкурсу капітанів буде обрано учня, який отримає почесне  звання «Найкращий математик школи». Тож запрошуємо за ігрові столи команди – учасниці гри : « Кумедні математики»( 5 клас),  „Плюсик” (6 клас), „Піфагорики”(7 клас), „Радикал” (8 клас),  «Непереможні» (9 клас), « Ерудит» (10клас), « Інтеграл» (11 клас).
    Ведучий 2. Всі команди прийшли на змагання з бажанням перемогти і мають чудову математичну форму, знання «на вітер не кидають», а правильно їх застосовують.
     Ведучий 1.Кожний член команди вивчає математику по - своєму. Одні –
« з під палки», «жартома», «всерйоз та із задоволенням», інші – лише             «з корисливих цілей» оскільки  мріють стати бізнесменами. Всім  командам побажаємо успіху.
Ведучий 2. Хто уважним, чемним буде,
Бал команді той здобуде.
А хто буде пустувати,
Думать іншим заважати,-
Бал з команди буде знятий.
Ведучий 1. Щоб змагання було чесним,
Ми вибрали журі почесне.
Погляньте разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.
Ведучий 2. А зараз любі друзі, дозвольте вам представити шановне журі, яке справедливо оцінюватиме розум, винахідливість і кмітливість учасників гри.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ведучий 1. Ми передаємо вам терези для зважування сил команд, рахівницю для  підрахунку  балів.
Ведучий 2. Лупу, щоб краще бачити позитивні риси команд. А на випадок, коли вони зроблять щось не дуже вдало, даруємо вам чорні окуляри.
(Передають тацю, на якій лежать терези, рахівниця, чорні окуляри, лупа).
Ведучий 1. Наша гра проходитиме в 7 етапів. Кожен етап складається з суто математичного завдання.

Ведучий 2. Перший етап нашої гри називається «Розминка». Кожній команді пропонується 10 запитань (додаток 1). За правильну відповідь на 1 запитання команда отримує 1 бал. Ваша перемога – у ваших руках. Час для написання відповідей 5 хвилин.
Ведучий 1. Поки наші учасники виконують завдання, пропонуємо вашій увазі художній номер від учнів  5 класу.
НУЛЬ
Ось круглий нуль, або нічого.
Послухай казочку про нього.
Веселий нуль прошепотів
сусідці-одиниці:
- З тобою поруч я б хотів
постояти, сестрице! –
Та одиниця каже: - Ні,
ти – нуль, число нікчемне.
Не стій зі мною, бо мені
це зовсім неприємно! –
А нуль на це: - Я знаю сам,
що в світі значу мало…
Та якби поруч стати нам,
десятка з тебе стала!
Поглянь на себе: ти ж у нас
мала та худорлява,
та станеш більша в десять раз,
коли я стану справа!
Нехай не кажуть, що нулі
такі нікчемні та малі:
Із двійки – двадцять зробим ми,
із трійки – зробим тридцять,
з четвірки – сорок, а з семи –
аж сімдесят, дивіться!
Отож, хоч нуль – ніщо й ніхто,
та два нулі на місці
із одиниці зроблять сто,
а з двійки – цілих двісті!
Ведучий 2.Члени журі підбивають підсумки першого конкурсу «Розминка», а ми пропонуємо вашій увазі цікаві факти з життя видатних математиків.
Ведучий 1. ХІХ ст., Б.Паскаль настільки рано почав цікавитися математикою, що батько заборонив йому нею займатися. Паскаль самостійно займався і знайшов доказ першим теоріям Евкліда, в 15 років свій прославлений трактат про корисні січні, в 16 років доводив твердження, які до цієї пори вивчаються у вищих навчальних закладах, як теореми Паскаля. Також він сконструював першу обчислювальну машину.
Ведучий 2VIIІ ст., Алекс Клеро, написав свою першу наукову роботу на 13-му році життя, а в 18 років вже був затверджений науковим співробітником Паризької Академії наук.
Ведучий 1. ХІХ ст., надзвичайний дар проявив в дитинстві один з видатних математиків - Гамільтон. В 10 років він вивчив геометрію, прочитавши математичні видання дуже важкої книги Евкліда «Начала». Коли в його місто приїхав неперевершений рахувальник Кільбурн і виступив на естраді, то юний хлопець вступив з ним в змагання і в нічому йому не поступився. А в 13 років Гамільтон поступив в університет. В 22 роки був назначений професором цього університету. В 12 років він знав 12 мов, добре знав географію.
Ведучий 2. Еваріст Галуа прожив всього 21 рік і загинув на дуелі. Математик, революціонер. В ніч перед дуеллю він написав про свої ідеї. Довгий час вчені не приймали їх: настільки Галуа випередив час. Але коли розібралися в його неопублікованих роботах, то ім’я Галуа стало одним із шановних  в математиці. І до цього часу в науці говорять про «поля Галуа», «групи Галуа». Це засновник нової гілки алгебри – теорії груп.
Ведучий 1. У всій історії математики немає нікого, кого можна було б порівняти з Гауссом за ранньою обдарованістю. Німецький математик  Карл Гаусс ще в трьохрічному віці  помітив помилку в розрахунках батька. В сім років він пішов в школу. В той час в одній кімнаті займалися учні різних класів. Щоб зайняти школярів, вчитель запропонував їм додати всі числа від 1 до 100 включно. Не встигнувши відійти від них, він помітив, як маленький хлопчик положив свою креслярську дошку де було записане число 5050 і ніяких обчислень. З жалем подивився учитель на учня: було ясно, що за такий час він не зміг би зробити 99 додавань. Ще за життя його вважали рівним Архімеду та Ньютону, називали Гаусса королем математики. Хто з математиків давнини загинув від меча римського солдата, гордо  крикнувши: «Відійди, не чіпай моїх креслень!» ?
Ведучий 2. Грецький вчений, математик Архімед, засновник гідростатики, засновник потужних катапульт, гігантських кранів, захисник Сіракуз, загинув від меча римського солдата, гордо  крикнувши: «Відійди, не чіпай моїх креслень!» І сьогодні відомі вислови: спіраль Архімеда, закон Архімеда, аксіома Архімеда . Це він визначив наближене значення числа «». Залишив свій слід Архімед і в фізиці.  А хто не пам’ятає його відомий вигук «Еврика» – відкриття.
Ведучий 1. Просимо журі оголосити результати першого етапу гри.
Ведучий  2. Оголошуємо другий етап нашої гри -  «Математика в казках».
Кожна правильна відповідь на запитання приносить команді 1 бал. Коли команда готова відповідати, вона піднімає прапорець, що лежить у неї на столі. Відповідає та команда, яка першою підняла прапорець. Команді, яка підняла прапорець до того, як ведучий закінчив читати умову, забороняється відповідати.
Конкурсні запитання
 Ведучий 1 . Усім відома українська народна казка «Рукавичка». Скільки звірів жило в рукавичці?
Відповідь.Семеро: ведмідь, кабан, вовк, лисичка, зайчик, жабка, мишка,
Ведучий 2.Скільки бременських музикантів у однойменній казці братів Гримм «Бременські музиканти»
Відповідь.Четверо: осел, собака, кіт, півень.
Ведучий 1.За яку ціну дід  купив козу в казці «Коза – дереза»?
Відповідь. За три копи.
Ведучий 2.Хто допомагав дідові тягти ріпку? Скільки їх було?
Відповідь. П’ятеро: дід, баба, внучка, жучка, кішка, мишка.
Ведучий 1.У казці «Пан Коцький» був епізод, коли звірі готували обід для пана Коцького. Скажіть, скільки було звірів?
Відповідь. Четверо: ведмідь, кабан, вовк, зайчик.
Ведучий 2. Увага! Оголошую натупний етап нашої гри – конкурс  «Сірникова забава».
Ведучий 1. Кожна команда отримує  13 сірників. З них необхідно зробити один метр. На виконання конкурсу  відводиться 2 хвилини. За  правильну відповідь команда отримує 5 балів.
 Ведучий 2. Давайте разом послухаємо правдиву історію з учнівського життя, яка відбулася з учнями 6 класу.
Сценка « Будько і Хвалько»
Будько. Тобі сподобалось, як глядачі розв’язують задачі і обчислюють в умі?
Хвалько. Дуже! Я, правда, так швидко множити не вмію, але деякі задачки і я непогано розв’язую!
Будько. Наприклад?
Хвалько. Ну, різні там рівняння.
Будько. Ось я напишу рівняння, а ти розв’яжи його.
Хвалько. Ти пиши, а я вдома розвяжу…
Будько. Що злякався ?
Хвалько. Чому злякався… можу й тут!
Будько.( пише на дошці) (12 – 2х)4 = 8.
Хвалько. (довго думає, а потім запитує). А що тут треба робити ?
Будько. Знайти х.
Хвалько. Гм…м.(зрадів). Так це нам просто! Ось він! ( показує пальцем на букву х у рівнянні).
Ведучий 1.Поки журі підсумує результати третього етапу ми вас розважимо цікавими історіями з шкільного життя.
Ведучий 2. З усіма нами досить часто трапляються такі казуси, над якими всі сміються. Особливо потерпають від насмішок однокласників школярі, які гано готують домашні завдання. Пропонуємо вашій увазі кілька таких смішинок.
Така історія трапилася вдома:
- Тату, допоможи мені задачу розв'язати.
- А ти сам подумай.
- Думав.
- Ну й що ж ти придумав?
- Тебе попросити.
Ведучий 1.         Скаржиться син батькові:
- Тату, щось наш учитель плутає.
- Чому ти так думаєш?
- Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні, що 3 та 1 - також 4.
Ведучий 2.Мама звертається вранці до сина:
- Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
- Ні.
- Чому?
- Бо вчора вчитель сказав нам, що той, хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється йому на очі.
Ведучий1. Шановні члени журі! Повідомляйте, як вам сподобалися виступи наших команд.
Ведучий 1.А зараз ми перевіримо художньо – музичні здібності наших учасників. Наступний етап гри  - «Вернісаж математичних пісень».
Один учасник отримує в конверті  текст відомої пісні . Він повинен показати за 1хвилину  цю пісню своєму товаришеві, а другий учасник – відгадати її.
На показування відводиться 1 хвилина. За вгадану пісню 5 балів. ( Якщо учасники не тільки відгадають пісню, а ще й зможуть проспівати хоча б один куплет, вони додатково отримують 2 бали).                                               Наприклад: «Три танкісти», «Жили у бабусі два веселі гусі», «Ой, на горі два дубки», «Два кольори», «Раз, два, три калина», « Пятірочка, мов зірочка», «Спроба №5 « ВІА ГРА», «Вчать у школі», «Натуральний блондин – на всю країну такий один».
Ведучий 2. Просимо шановних членів журі оголосити результати  4 етапу  –«Вернісаж математичних пісень».
Ведучий 1. Наступний етап нашої гри – конкурс «Знайди число».  Кожна команда отримує  прислівя, які складаються з слів, що містять числа. Команди повинні підкреслити частину слова, яка містить число. За кожне число, яке знайдено, команда отримує 1 бал. Конкурс триває 3 хв.
Кожна команда отримує  прислівя, які складаються з слів, що містять числа. Команди повинні підкреслити частину слова, яка містить число. За кожне число, яке знайдено, команда отримує 1 бал. Конкурс триває 3 хв.
1. Любиш  смородину, люби й оскому.
2. Шия з намистом, голова зі свистом.
3. Погода – усім вигода, сльота – усім гризота.
4. Світ належить відважним.
5. Розживемося, як сорока на лозі, а тінь на воді.
6. Доброго тримайся, поганого цурайся.
7. Дощ у маю – хліб у сімю.
8. Брехня доти стоїть, поки правда не прийде.
9. Чия відвага, того й перевага.
10. Кудкудак на п’ятак, кукуріку на копійку.
11. Сорока сороці, ворона вороні, грак гракові, дурень дурню.
12.Ти йому «стрижене», а він тобі «смалене».
Ведучий 2. Наші команди працюють , а ми послухаємо , що буває, коли учні неправильно розв’язують задачі.
 Хоч ти смійся, а хоч плач –
Не люблю отих задач.
А чому терплю невдачі?
Чому скаржусь на задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узять? –
Та знайшов я спосіб кращий –
Тільки відповідь читать.
Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав.
На умову не зважаю:
Раз - помножив, два - додав.
Ні, нехитра ця наука,
Якщо відповідь читать.
Може статись – дід за внука
Буде меншим літ на п'ять.
До Свердловська місто Сочі
Ближчим є за Камишов,
А один індійський хлопчик
Ніл за вечір обійшов.
А друкарська десь машина
Нам дала пять тон вівса…
Що ж Адику поставим
За подібні чудеса!
Ведучий 1. Поки журі підбиває підсумки першого конкурсу «Знайди число»,   пропонуємо вашій увазі художній номер від учнів  5 класу. МАТЕМАТИЧНІ ЧАСТУШКИ
Ми, веселі дві подружки,
Із баяном-братиком
Заспіваємо частушки
Вам про математику
Приспів      Та невже ми заспіваєм
Вам про математику?
Знають Коля, Ігор й Вася:
Іспит наближається,
А в них з математики у класі
Двійки прибавляються.
Приспів      Та невже ото насправді
Двійки прибавляються?
Отака у всіх нас доля,
Іспити – страждання:
Вже не спишете у школі
З математики завдання.
Приспів      Та невже не зможе справді
Списувать завдання?
Розв’язав Петрусь задачу,
Тільки мінуса не бачив,
От і сталось, що лимон
Важить майже вісім тонн.
Приспів      Та невже ото лимон
Важить справді вісім тонн?
На контрольній ловив гав,
Одиницю упіймав,
Підглядав в усі книжки
Переплутав сторінки
Приспів      Та невже ото таки
Переплутав сторінки?
Ведучий 2. Просимо шановних членів журі оголосити результати  5 етапу  «Знайди число».
Ведучий 1. Наступний наш етап – конкурс « Відгадай слово» .  Командам пропонується відгадати слово. За відгадане слово з першої спроби команда отримує 7 балів, з другої - 6 балів, з третьої – 5 балів, з четвертої – 4 бали і т. д. Відповідає та команда, яка першою підняла прапорець.
ПОЯСНЮВАЛКА 1
-         Її мають усі
-         Але в одних вона гарна, а в інших – ні
-         Найкраща вона у  моделей, кінозірок і в ляльки  Барбі
-         Вона є в підручнику математики
-         Там вивчають її властивості
-         Вона не одна, їх там багато
-         Вона –  це і трикутник, і чотирикутник, і коло, і квадрат.
ПОЯСНЮВАЛКА  2
-         Воно ніяке
-         Воно як бублик
-         З ним треба бути обережним
-         Воно або нічого не міняє, або все знищує і перетворює в себе
-         При додаванні воно не змінює результат
-         При множенні добуток перетворює в себе
-         Це дуже маленьке число
ПОЯСНЮВАЛКА  3
-         Він є у кожного учня
-         Спочатку він буває дуже гарним
-         Потім він може стати ще кращим, бо хазяїн в нього акуратний
-         Але може стати і негарним, бо в нього хазяїн такий же
-         Через деякий час він закінчується
-         Тоді беруть інший, чистий
-         В ньому пишуть всі учні.
ПОЯСНЮВАЛКА  4
-         Вона знає майже все
-         Вона буває молода і не дуже молода
-         Діти її бачать часто
-         Діти люблять її
-         Бо вона допомагає їм
-         Вона вчить їх
-         Коли вона заходить в клас, то каже: « Добрий день, діти».
Ведучий 2. Члени журі підбивають підсумки останнього  конкурсу                 «Відгадай слово»,  а ми пропонуємо вашій увазі художній номер від учнів 5 класу.
ПРОСТА-АРИФМЕТИКА
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає: - Скільки буде:
Десять поділить на три?
Розв'язать вона не може,
Звісно, знітилась, мовчить…
Вчитель каже: - Так не гоже,
Прості дроби треба вчить.
Хай картоплі є десяток, -
Вчитель далі річ веде. –
Розділи на трьох дівчаток,
То по скільки припаде?
Люда каже – Зайвий клопіт,
І навіщо мені це знать?
Я зварю їм цю картоплю,
Потовчу – і хай їдять…
Ведучий 1. Капітани, капітани, намагайтеся
У формі бути від зорі до зорі.
Капітани, капітани, посміхайтеся,
Лише веселим підкоряється журі!
Ведучий 2.Шановні капітани! Зараз ваша черга захистити честь своєї команди  та вибороти звання «Найкращий математик школи».
Ведучий1. Ми підготували для вас справжні випробування. І той з вас, хто пройде їх першим і без помилок,  отримає це почесне звання.
Ведучий 2. Перше випробування – конкурс «Хто швидше?». Капітани отримують завдання на знаходження значення виразу.  За кожен правильно розв’язаний приклад учень отримує 1 бал. Максимальний бал -3 бали.  Конкурс триває  3хв.
Розставити знаки арифметичних дій так, щоб рівності були правильними.
1)    8 1 9 3 = 11;
2)     7 9 1 5 = 10;
3)    5  6 2 8 = 0.
Відповідь.
4)    8 ×1+ 9: 3 = 11;
5)    7+ 9 – 1- 5 = 10;
6)    5 + 6: 2 - 8 = 0.
Ведучий 1. Поки капітани працюють над завданням пропонуємо номер у пропонуємо вашій увазі художній номер від учнів  7  класу.                                     Хлопець.
Ніч яка місячна, зоряна, ясная,
Видно, хоч голки збирай.
Вийди , коханая , науками зморена,
Хоч на хвилиночку в гай.
Невже ж ти не чуєш,
Як я тебе кличу?
Хоч на коліна ставай.
Навіть якщо не кохаєш,
Списати алгебру дай.
Я так перемучивсь до самого вечора,
Не спав, і не їв, І не пив,
Я так проклинаю рівняння і корені –
Без них я би прожив.
А от без тебе, моя ти голубонько,
Не проживу я ні дня.
Друзям віддам геометрію, алгебру,
Аби була ти моя.
Дівчина
Ой ти, козаче, голова нерозумная!
Не думаю я так, як ти.
І без науки, без, математики,
Важко по світу іти.
Разом
Тож сядемо в купочці тут
Під калиною,
Будем навіки разом.
Хай в голові будуть рівняння і корені –
Не пустота і туман,
І вніч місячну, зоряну, ясную,
І серед білого дня
Славною буде моя математика –
Любов твоя і моя.
 Ведучий 1. А зараз наших капітанів чекає друге випробування. Увага! Чорна скринька!
Ведучий 2.  У цьому чорному ящику лежить предмет. З ним  ви познайомились ще в 4 класі. Над ним можна довго – довго ламати голову. Як його не повернеш   - всюди однаковий. За його допомогою міряють та будують. В честь нього названа телепередаче на каналі СТБ . Про що йдеться. ( Відповідь. Куб.)
Ведучий 1. Пропонуємо нашим капітанам пройти останнє випробування, яке називається  „Математичний практикум”. Кожен капітан отримає картку з завданням. Час для  виконання завдання  1  хвилина.
 З листка, що має форму прямокутника, виріжте квадрат найбільших розмірів.
 






Ведучий 1. Часто математиків називають «сухарями». Але це не так. Вони вміють по-справжньому дружити, так само щиро, як і лірики.
Ведучий 2. Хай гумор на хвилях
Злітає дзвінких.
І сміх щиросердечний єднає усіх.
Запрошуємо до виступу учнів 7 класу.
Ведучий  1. Ось і підійшла до закінчення наша гра «Видатні математики майбутнього». Просимо шановних членів журі підбити результати командних змагань та визначити переможця серед капітанів.
Ведучий 2. Поки  журі підбиває підсумки першого гри, пропонуємо вашій увазі художній номер від учнів  9   класу. Учень і учениця виконують пісню «Задача», яку написали після контрольної роботи з математики.
Усі задачі розв’язали
І зошити поздавали.
Я сиджу і ледь не плачу –
Не змогла розв’язати задачу.
Приспів
Ой, задачо!
Розвяжись мені, задачо!
Чом я над тобою плачу?
Ох, важка ж оця задача!
 Чи у хлопців запитати,
Чи в дівчат її списати.
Як же мені з нею бути,
Ви порадьте мені, люди.
Приспів
Ой, юначе!
Розвяжи мені задачу!
Я сиджу і ледь не плачу –
Ох, важка ж оця задача!
Про задачу довго думала
В голові в своїй все  збурила.
І мені тут прояснилось,
Чом раніше не ділилось.
Приспів
Ой, задачо!
Розв'язав я цю задачу.
І тепер я вже не плачу,
Бо це зовсім легка задача.
Ведучий 1. За хвилиною  - хвилина.
Ось і грі уже кінець.
Хай  журі усіх розсудить:
Хто сьогодні молодець?
Ведучий 2. Просимо шановного голову журі оголосити імена переможців.
Ведучий 1.О переможці!
В цій тяжкій борні
Ви зберегли азарт математичний.
Прийміть вітання, переможці, щирі!
Живіть ви з математикою в мирі!
Нехай кмітливість вам допомагає,
Математичні таємниці кожен з вас пізнає

                                            

 






Немає коментарів:

Дописати коментар