понеділок, 16 листопада 2015 р.

Використання інформаційно -комукаційних технологій на сучасному уроці математики

Посередній учитель розповідає,
гарний учитель пояснює,
чудовий учитель демонструє,
а геніальний - надихає.
                            Річард Бах
Актуальність використання ІКТ у навчально-виховному процесі обумовлена тим, що в комп'ютерних технологіях закладені невичерпні можливості для навчання учнів на якісно новому рівні. Вони надають широкі можливості для розвитку особистості учнів і реалізації їх здібностей. Використання анімації і звукового супроводу в навчальних програмах впливають на декілька каналів сприйняття навчального матеріалу (аудіальний, кінестичний, візуальний), що дозволяє враховувати особливості кожного учня. Комп'ютерні технології істотно підсилюють мотивацію до навчання, підвищують рівень індивідуалізації навчання, інтенсифікують процес навчання. Практика доводить, що при активному використанні ІКТ досягаються загальні цілі освіти, легше формуються компетенції в області комунікації: вміння збирати факти, їх зіставляти, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно міркувати, слухати і розуміти усну та письмову мову, відкривати щось нове, робити вибір і приймати рішення.
Дидактичні проблеми і перспективи використання інформаційних технологій у навчанні досліджувала І. В. Роберт, психологічні основи комп'ютерного навчання визначив Ю. І. Машбіц, систему підготовки педагога до використання інформаційної технології в навчальному процесі запропонував і обґрунтував М. І. Жалдак. Американському вченому С. Пейперту належить ідея "комп'ютерних навчальних середовищ", на якій базується більшість сучасних навчальних комп'ютерних програм. Він досліджував можливості комп'ютера як засобу для розвитку розумової діяльності учнів.
Інноваційна значущість пропонованого досвіду полягає у тому, що застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У вітчизняній загальноосвітній школі в останні роки комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів.
Ефективність застосування нових інформаційних   технологій на уроках математики обумовлена наступними факторами:
- можливість  диференціювання  роботи  учнів в залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів;
- високий рівень  наочності;
- можливість моделювання  різноманітних  об’єктів і процесів;
- можливість  учня активно приймати участь у процесі пізнання;
- можливість  організації  колективної та  індивідуальної  роботи;
- різноманітність форм представлення  інформації;
- можливість організації комп’ютерного  оперативного контролю  і допомоги з боку вчителя.
Збільшення розумового навантаження на уроках математики примушує розмірковувати над тим, як підтримати увагу та зацікавленість  учнів до вивчаємої теми, активність на протязі усього уроку. Використання комп’ютера дозволяє підтримати такий інформаційний простір, який стимулює допитливість.
Комп'ютер можна використовувати на усіх етапах процесу навчання: при вивченні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі, при цьому для учня він виконує різні функції: учителя, робочого інструменту, об'єкта навчання, що співпрацює колективу.
На своїх уроках  з використанням ІКТ ставлю мету:
1.Інтенсифікувати навчальний процес; розвити математичні здібності учнів.
2.Активізувати пізнавальну діяльність учнів.
3.Формувати освітні компетентності.
4.Підвищувати рівень вмінь праці з інформацією із різних джерел.
5.Формувати інформаційну культуру учнів.
6.Сприяти самоосвіті учнів.
Комп’ютерні засоби навчання, які використовую на уроках математики:
§  мультимедійні підручники;
§  навчальні  програми;
§  тренажери,  тренувальні вправи;
§  тематичні презентації;
§  електронні  енциклопедії, довідники, плакати;
§  відеоуроки;
§  мережа Інтернет.
Програми, які  використовую найчастіше  у своїй роботі: Microsoft PowerPoint – створення тематичних презентацій; Microsoft Excel – побудова графіків функцій, побудова діаграм; програмно-методичний комплекс GRAN 3D - забезпечення підтримки вивчення математики (планіметрії, стереометрії, тригонометрії, алгебри та початків аналізу, початків теорії ймовірностей і математичної статистики);  GRAN 1-   розгляд координатної площини;Test, TestMan, Тестер – створення тестів.
Таким чином, використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання обумовлено багатьма факторами і разом з метою, змістом, формами і методами навчання є одним із компонентів дидактичної системи. Комп’ютер - вершина інтелектуальних досягнень людства, об’єднує в собі телевізор, книгу, калькулятор, довідник, і для дитини змалку є засобом спілкування зі світом. Його поява на уроці дає можливість об’єднати навчання і життя та відкрити унікальні можливості комп’ютерних навчальних програм.



Немає коментарів:

Дописати коментар