понеділок, 23 листопада 2015 р.

Блог як взаємодія вчителя, учнів, батьків.



Блог  як взаємодія вчителя, учнів, батьків


Освітні блоги тільки зароджуються ... Сьогодні освітній блог може стати робочим інструментом вчителя, тому надає унікальну можливість для спілкування та взаємодії всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та їх батьків.
Блог (англ. Blog, від «web log», «мережевий журнал або щоденник подій») - це веб-сайт, основний вміст якого - регулярно додаються записи, що містять текст, зображення або мультимедіа (презентації, фільми та ін.) Для блогів характерні недовгі записи тимчасової значущості, відсортовані у зворотному хронологічному порядку (останній запис зверху). Відмінності блогу від традиційного щоденника обумовлюються середовищем: блоги зазвичай публічні і передбачають сторонніх читачів, які можуть вступити в публічну полеміку з автором (у відгуках до блог-запису або своїх блогах) (Вікіпедія)

У сучасному світі блоги активно створюються і використовуються для спілкування та взаємодії представниками різних соціальних груп і професій.

Назвати дату народження першої освітнього блогу важко. Ясно, що з'явився він в англомовній блогосфері. У Росії освітні блоги почали з'являтися з 2005 року.

Можна сказати, що поки цей спосіб взаємодії вчителів та учнів у мережі порівняно новий і для багатьох ще незвичний. Хоча, як показує міжнародний досвід, блоги відкривають для педагогічної практики нове середовище і нові можливості. Блог може стати хорошим робочим інструментом педагогічної взаємодії як колективу вчителів, так і окремих вчителів, учнів та їх батьків.

Всім відомо, що для комфортного співіснування, для вибудовування нормальних відносин, для взаєморозуміння, необхідно говорити зі співрозмовником однією мовою - як у переносному, так і в прямому сенсі.

У нашому випадку, вчитель, учні, батьки учнів - співрозмовники. І нам усім треба вчитися говорити на одній мові. Сучасні учні - це люди, у яких реальне життя тісно пов'язана з віртуальним середовищем. Тому вчитель, який хоче, щоб його не тільки слухали і чули (розуміли), повинен вести навчання через знайому його учням середу, в даному випадку віртуальну. Блог - цю проблему успішно вирішує.

Для вчителя блог - це можливість ...
- Використовувати засоби мультимедіа в освітньому процесі;
- Розміщувати матеріали уроку, теми (для хворих дітей);
- Створювати матеріали для самостійної роботи учнів, працювати з електронними зошитами;
- Ділитися важливою стаціонарної інформацією з батьками та учнями;
- Проводити оn-line тестування з подальшою швидкою обробкою результатів;
- Узагальнювати і систематизувати власний досвід;
- Брати участь в інтернет - проектах.

Для учнів блог - це ...
- Зразки виконання творчих завдань;
- Участь у конкурсах, проектах, олімпіадах;
- Додавання заміток, фотографій, творчих робіт;
- Формування ІКТ-компетенцій;
- Засіб зв'язку та спілкування з однокласниками з метою обговорення спільних справ;
- Соціалізація;
- Участь в оn-line тестуванні.

Для батьків блог - це можливість ...
- Спілкуватися з учителем і один з одним з метою отримання інформації;
- Отримувати консультації з виконання домашнього завдання, по вихованню дітей, по іншим виникаючих проблем;
- Переглядати творчі роботи учнів, знайомитися з їх досягненнями;
- Брати участь в оn-line тестуванні.
Освітній блог для колег - це ...
- Методична скарбничка уроків і позакласних заходів;
- Можливість обговорити виникаючі проблеми в організації освітнього та виховного процесу;
- Продуктивне експрес-спілкування: обмін знаннями, досвідом, знахідками та ідеями;
- Участь у творчих конкурсах, проектах;
- Дослідна діяльність;
- Можливість розміщувати і отримувати документацію спільноти;
- Планування спільної діяльності;
- Рефлексія.

Крім того робота в блозі дозволяє всім учасникам отримувати посилання на корисні інтернет - ресурси та здобувати навички культури спілкування та безпечної поведінки в мережі.

Робота в блозі навчила мене розуміти мову блогерів, налаштовувати шаблон блогу, створювати і розміщувати матеріали в блозі, працювати з різними сервісами і багато чому іншому.

Батьки учнів стали постійними читачами блогу і зізнаються, що це дуже зручно; відзначають корисність інформації, яку пропоную, кажуть, що раніше і не замислювалися про подібний використанні Інтернету. Для них блог став засобом оперативного зв'язку з учителем і один одним.

Блог - це не просто «модна забава», а сучасний і корисний робочий інструмент в процесі взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Робота з блогом дуже цікава, пізнавальна і результативна. Освоїти сервіси і створити освітній блог може будь-який вчитель, якому небайдужі проблеми освіти, який хоче спілкуватися і будувати освітній процес по-новому.



Немає коментарів:

Дописати коментар